Tuesday, November 29, 2011

emosi kacau..jiwa kacau..

aku tetiba rasa nak luahkan something.Sebenarnya, aku benci sangat nak balik Melaka, walaupun hakikatnye aku kne jugak balik, sebab ade kelas,tutorial bagai.tapi semua tetap jugak tak dapat nak hilangkan rasa rimas, benci aku kat Melaka nih.Yela, dah dekat 5 tahun aku kat sini.Last sem aku mati2 ingat this sem, semester last aku, tup2 sebabkan 1 subjek yg sangat lahanat, yg lebih lahanat, lecturer la, aku tak lepas.Bukan aku sorg je, lebih 30 students yg tak lepas paper ni.
Gile frust okayh, rasa mcm dah tak de makne dah hidup ni seketika.aku hilang semangat, hilang punca, aku rase mcm nak bunuh lecturer tue pun ade, and still jugak ade perasaan tu....hehe..
daripada tinggal lagi 4 bulan, terus baki pengajian aku extend kepada 1 thun.korg bygkan lah betapa stress nyer aku, nk kne face reality yg aku kne hadap melaka nih lagi setahun..cam cibai!
hehe, sori2 kalau tetiba mulut aku jadi terlebih celupar jap.tapi ni la perasaan aku.
walaupun dh dekat 2 bulan start sem br, aku rase aku br nk terima hakikat step by step..
but just when im startng to get comfortable, things has to go wrong.ade la some mishap somewhere yg aku rasa tak perlu kot nk disclose kat sini.biarla aku pendam sendiri selagi aku boleh.
tapi gara2 mishap ni, aku fed up nk duduk melaka, tiap kali nak berangkat pulang ke melaka dari hometown, aku rase mcm dijatuhkan hukuman mati.mase pulak berjalan perlahan sangat bile kt melaka, aku pun tak tahu, maybe perasaan aku je kot.
tapi aku cuba sedaye upaya untuk sabar, dan aku sentiasa berdoa supaya ALLAH berikan aku kesabaran yg amat tinggi, sebab aku tak nak melenting tak tentu pasal, yg in the end akan yg mendatangkan masalah pada aku nanti.
bile aku rase down, rase nk mengamuk, solat je yg dapat menenangkan aku.Alhamdulillah, aku masih lagi berupaya untuk terus kukuh dengan agama.belum lagi terpesong, dan aku berdoa supaya ALLAH sentiasa lindungi aku daripada sebarang gangguan dan jugak hasutan syaitan ataupun manusia.
aku selalu igtkan diri aku, jgn kejar bnd yg sementara, sdgkan yg hakiki tu lg penting.
riak tak mendatang ape2 faedah, malah lagi dibenci ALLAH.
biar kite kejar amal2 ibadah sebab semua tue dpt menjamin keselamatan kite di akhirat nanti, yg dpt menjauhkan kite dr azab2 neraka jahanam.
aku tak dela pandai sgt bab2 agama ni, tapi aku cuba nak menambah ilmu.aku tak pernah cakap atau cuba nak project diri aku ni sempurna,sebab aku manusia biasa yg sentiasa tak dpt lari dr melakukan kesilapan. sebab tu aku sentiasa igtkan diri aku balik kepada yg MAHA ESA.
jadi selama baki 3 bulan aku kt sni, sebelum aku leave of absence, aku cuba bersabar, set my priority straight.oh, aku nak apply LOA sebab next semester aku dah complete semua elective subjects, so aku tak payah la ambik subject next sem.
cuti la 3 bulan, pastu new sem, aku ambik 1 subject je, yg kne repeat tu, ulang alik je la hometown, then final sem, two subjects, part 2 of land law and professional practice.
aku kne go all out, sebab aku nak grad!!! hehe, tak larat woii nk extend lgi, leh mati otak hoh..:D
sementare nak sampai waktu itu, aku kne sabar, sabar dan sabar. buat hal sendiri, tak perlu campur hal org lain yg tak mendatangkan faedah untuk aku.
InsyaALLAH, tawakal..:D

No comments:

Post a Comment